Hvad jeg har spist - Lørdag

Når jeg bare laver mad til mig selv kan jeg godt lide at gøre det så nemt som muligt. Noget kød i ovnen og nogle grøntsager til. Når man ikke laver ris, kartofler, brød og den slags, sparer man faktisk meget tid. Dertil kommer at jeg lige i tiden er i Grønland hvor friske grøntsager er utroligt dyre, og at man derfor ofte kommer til at købe en pose frysegrønt.


Laks bagt i ovnen med grøntsager, frokost og aftensmad

Morgenmad
Et glas minimælk

Formiddag
En stor gulerod

Frokost
Laks med østershatte i fløde og grøntsager



Frokost


Eftermiddag
Tærte og lidt chokolade (var på besøg hos nogle venner og fik ikke lige sagt nej tak)

Aftensmad
Laks med flødestuvede grøntsager

Som man kan se på billedet nedenunder blev der ikke brugt ret meget fløde til de grøntsager, og det er med vilje. Jeg tror det bliver problematisk for et vægttab hvis jeg sylter alt min mad ind i alt for meget fløde. Laksen var også meget fed, så jeg har alligevel fået fedt nok til at holde mig mæt.

Aftensmad


Det var selvfølgelig ret uheldigt at jeg fik spist en meget sukkerholdig tærte og chokolade til eftermiddagskaffen, men jeg argumenterede med mig selv at det var okay siden jeg havde gået så langt for at komme derud. Måske 4 km i alt op og ned af trapper og bakker.






Kommentarer