Endelig 28 kg

Længe har det været ventet at krydse grænsen til 28 kg. I dag var den store dag, og vægten viste 94,0 kg, som giver et samlet vægttab på 28,1 kg. Jeg har endda skiftet til en anden og mere præcis badevægt, der igennem mange sammenligninger vejer cirka 0,7-1,0 kg mere end min sædvanlige badevægt. Den gamle badevægt hoppede gerne 0,7 kg fra det ene øjeblik til det næste. Den kunne også godt lide at blive stående på en vægt i ugevis og lige pludselig fra en dag til den næste springe 1,5-2,0 kg. Det blev jeg lidt træt af. Min sædvanlige badevægt viste faktisk 93,1 kg her til morgen, men tro mod mit badevægtsskifte skriver jeg vægten fra den nye ned. Så 94,0 kg.

Mit håb er stadigt at komme under 90 kg før jul.

Jeg har ændret lidt i min kost i den forgangne nu, og jeg tror det har hjulpet til en ændring på vægten. Jeg har fjernet fløde og yoghurt fra min diæt, tilføjet flere nødder, en smule 90% chokolade og spist lidt mere mayonnaise-dressing. Jeg har 2 morgener spist et spejlæg til morgenmad, og 5 morgener har jeg ikke spist morgenmad. Jeg har spist en stor portion salat med stegt kød og dressing til både frokost og aftensmad hele ugen. Og jeg mener virkelig stor! Mængden er nærmest kegleformet på de kæmpestore musselmalede tallerkener. Det har givet en god mæthed og tilfredshed (og vægttab!). Jeg tror, at jeg er på rette vej. Jeg fortsætter med samme diæt i den følgende uge og ser, hvad vægten siger næste søndag.

Motionsmæssigt nåede jeg 23,5 km gang og 3 x måtteøvelser. Kalorier forbrændt fra mine gåtur, cirka: 23,5 x 94 kg = 2209 kcal.


Kommentarer