Desperation - 2 kg på 8 uger

Endnu en vejning er overstået. Desværre har jeg kun tabt mig 0,1 kg i de sidste to uger. Det giver et samlet vægttab på 24,5 kg. Jeg er begyndt at blive lidt frustreret for jeg har kun tabt 2 kg i de sidste 8 uger. Jeg har prøvet en carb reload dag, og det har ikke givet noget resultat. Jeg er kommet til den konklusion at jeg simpelthen får for mange kalorier i forhold til hvad jeg forbrænder. Enten må jeg skære ned på kalorierne eller lave noget dagligt motion. Måske mine portioner er blevet for store.

For nyligt faldt jeg over en artikel med æggefaste. Det går ud på at man i en periode spiser 6-7 æg om dagen, lidt smør, lidt mayonnaise, lidt ost og stort set ikke andet. Jeg har læst mange positive beretninger om folk der har haft stilstand i vægttabet med LCHF og har haft held til at kickstarte det med en æggefaste. Det har jeg tænkt mig at gøre i den næste uge og jeg har allerede spist mine første 2 æg i dag, som blev lavet som pandekager med kanel.

Jeg tænker at når jeg når næste søndag og har spist omkring 40-50 æg er jeg nok ved at være klar til at melde mig ind i den Nationale Front mod Hønse-industrien, men desperat som jeg er, skal det i hvert fald prøves. Denne fremgangsmåde kan også hjælpe mig til at minimere mit daglige kalorie-indtag når diæten nu er så restriktiv, for jeg føler at jeg har svært ved bare at begrænse mit madindtag uden en eller anden form for restriktion eller kontrol. Mit næste desperate vægttabs-forsøg (næste uge) er tallerkenmetoden. Altså at bruge en mindre tallerken til alle måltider, men mere om det fra på næste søndag.

Wish me luck :)

Kommentarer