1. uge og -3,8 kg

Første uge er gået. Den startede med 3 dages æggefaste, der gav -3,0 kg på kontoen. Derefter striks LCHF, der gav de sidste -0,8 kg. Jeg var lidt spændt på, om jeg ville tage på efter æggefasten, som mange siger, at de gør. Men nej, vægten stod stille eller gik lidt ned hver dag. Og ja jeg vejede mig hver dag:-)

Min søster, som jeg har en lille vægttabsdate med, hvis vi begge taber os før 1. juli, har også tabt sig. Hun er gået fra 79,1 til 78,1 kg, så det er 1 kg. Hun har skåret slik, kage og cola væk, prøver at spise mere sundt generelt og dyrker motion. Det er så flot! Som nævnt i tidligere indlæg, går vores date ud på, at hvis hun taber 5 kg og jeg taber 10 kg før 1. juli, tager vi i biografen sammen, som en belønning til os begge to.

Jeg spiser stadig mere, end jeg synes, jeg burde. For eksempel har jeg lidt svært ved at holde mig til én portion til aften. Og jeg har også brug for mere mad hen af eftermiddagen. Så reelt set spiser jeg 4-5 måltider om dagen i stedet for 3. Jeg tænker, at grunden til, at jeg alligevel taber mig, er, at jeg ammer ret meget stadigvæk. Mængden af mad er noget jeg skal arbejde med fremover.

Aftensmad: Kylling med flødestuvede grøntsager

Kommentarer