2. uge = +0,2 kg :-(

Nå men 2. uge bød på +0,2 kg på vægten. Jeg må tilbage til tegnebrættet... Kigge ind i mig selv og være ærlig omkring min spisning i den sidste uge, så jeg kan rette op og tabe mig til næste uge. Jeg har haft et par dage, hvor jeg havde svært ved at følge mine egne retningslinjer. Jeg spiste for meget til aftensmad (flere portioner). Jeg har spist mange flødestuvede grøntsager til aftensmad (mange kalorier). Jeg har endda spist pandekage med mascarponecreme (det var de der lækkerier, jeg skulle undgå).

Jeg gengiver lige mine tre råd til LCHF vægttabere:

  • Sørg for at følge striks LCHF, altså at holde kulhydratniveauet på et minimum. Grunden til det er at kroppen så kommer i en ketose-tilstand og når den er der, er det nemmere at holde madindtaget lidt nede. Sådan at man ikke spiser for meget. 
  • Spis 3 måltider om dagen og undgå alt for meget ind imellem. Faktum er at hvis man indtager alt for mange kalorier så taber man sig ikke, ketose eller ej. Det tog mig 8 dage på LCHF denne gang, før jeg uden de store problemer kunne skære ned fra 4-5 måltider om dagen til 2-3 måltider. Hav tålmodighed og giv det tid. 
  • Lad være med at lave og spise for mange af de der lækre LCHF-lækkerier. Man kommer nemt til at hyggespise af det og dermed indtage alt for mange kalorier. (Og ja jeg ved godt at LCHF ikke handler om kalorier, men vil  man tabe sig, kan man altså ikke gemme sig for kalorier.)

Og sådan! Det her blogindlæg har fået mig mentalt tilbage på rette kurs. Motivationen er høj. Så kører det igen. Wish me luck. 

Wok med kylling, hvidkål, peberfrugt, cremefraiche

Kommentarer