Blomkålspizza LCHF


Jeg har forsøgt mig med denne opskrift på blomkålspizza fra Jane Faerber, Blomkåls-pizza. Den opskrift jeg skriver her er en fuldstændig kopi af hendes, dog med halveret mængde så de kunne være på én plade i ovnen.

Ingredienser
  • 200 g fintrevet blomkål
  • 65 g revet ost
  • 1 æg
  • ½ dl pofiber
  • 1 tsk oregano
  • lidt salt


Fremgangsmåde
  • Bland ingredienserne sammen, det er en tør blanding!
  • Del dem ud på en bageplade i passende tynde størrelser og form dem lidt så de ikke smuldrer for meget
  • Bages cirka 13-14 minutter ved 220 grader


Når de er færdigbagte kan de bruges som pizzabund, hvilket havde en udemærket effekt. 

Mine blev desværre ikke så vellykkede som dem jeg havde set på www.madbanditten.dk og jeg tror det hænger sammen med at blomkålen ikke var hakket fint nok. Næste gang laver jeg blomkåls-mel og putter i:) 









Kommentarer