Tykke fødder

Noget man sjældent hører om er tykke fødder. Men det er nu engang sådan, at de fleste overvægtige mennesker også har overvægtige fødder. Det siger sig selv, at tykke fødder ikke passer så nemt ned i flotte sko (med hæle og stropper!). Derudover kommer, at en højere vægt giver et større tryk på en mindre flade, altså på stilletten og for-foden og dermed øger pinslen og smerten. Forestil jer at en dame på 120 kg trykker meget hårdere ned på en mindre flade end en dame på 60 kg.

Jeg selv har utroligt brede og tykke fødder. De er ikke hævede (tror jeg da), men bare brede og overvægtige. Selv hvis jeg taber mig vil jeg stadig have brede fødder. Prøv at gå ind i en skotøjsbutik og find et par pæne sko, der ser ud som om man svæver som en sommerfugl, når man har fødder som en elefant. Smarte, høje hæle med små smalle stropper. JA det ser ud som en sammensnøret roastbeef, der er ved at sprænge sine bånd, for ikke at snakke om følelsen af ren tortur og smerte. Mine yndlingssko er et par brune Ecco herrestøvler størrelse 40, (som ekspedienten pointerede var HERREstøvler, da jeg købte dem) hvortil jeg koldt svarede hende "Ja jeg er klar over at det er herrestøvler, har du set hvor store mine fødder er?". Hun blev lidt flov, jeg selv er forbi 'the point of embarrassment' i forhold til min størrelse.

Jeg har fået mig selv overbevist om, at mine Ecco-støvler er evigt flotte og smarte, meeeeen, det er de jo ikke! De er behagelige at gå i, og ja de går fint med et par jeans, men smarte er de bare ikke. Jeg glæder mig til at have tabt mig så meget, at jeg uden for meget smerte kan passe et par almindelige pæne smarte damesko, og måske endda et par knæhøje støvler.


Kommentarer