3 dage og -2,6 kg

Jeg har overstået de tre første dage tilbage på LCHF efter juleferien og efter opfordring fra min kæreste, som synes han kunne se en ændring, har jeg vejet mig. Vægten har ændret sig fra 103,3 kg til 100,7 kg på bare 3 dage. Alle ved, at man ikke taber sig så meget fedt på så kort tid, og jeg har i virkeligheden heller ikke været særligt striks, da jeg sidder med eksamenslæsning til op over begge ører. Det meste af de 2,6 kg er derfor højst sandsynlig væske. Men 2,6 kg væske er ret meget, det er næsten 2 x 1,5 liters sodavand! Og nu jeg tænker over det, I løbet af mit juleorgie følte jeg mig konstant fysisk utilpas. Jeg følte mig oppustet og tung uden at kunne sætte en finger på hvorfor. Nu ved jeg det. Det er simpelthen alt det væske som kulhydraterne tilbageholder i kroppen. Jeg har læst et eller andet sted at 1 g kulhydrat tilbageholder 3 g væske i kroppen. Betyder det så, at jeg på 3 dage har fjernet et kulhydratlager på 2600/4 = 650 g ? Og nu tilbage til eksamenslæsningen :)

Kommentarer

  1. Jeg kan ikke give et videnskabeligt svar på dit spørgsmål... men jeg kan sige "YES!" ... hvor er det bare herligt at være tilbage på sporet igen, ikk? Mærke den fysiske forbedring i kroppen og den psykiske opløftelse i hovedet. Tillykke med en super start:-) og fortsat god eksamenslæsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rosa, mange tak for din vedholdende støtte! Det betyder meget. Mvh. Carla

      Slet

Send en kommentar

Tak for kommentaren. Jeg er altid glad for at høre fra ligesindede eller interesserede.