Nede i sukkerskålen

Så har jeg været helt nede i sukkerskålen og vende og kommet op og blevet afsukret igen. Da jeg for et par uger siden afsluttede mit semester på universitetet og fløj til Grønland, begyndte en uges kulhydratrush. I lufthavnen kunne jeg ikke finde noget LCHF-venligt at spise og endte med en frisk laksesalat med et par nye kartofler og lidt grønne bønner. Det smagte dejligt. Om bord på flyet fik jeg lidt pasta til maden. Dagen efter ankomsten til Grønland købte jeg lidt rugbrød og spiste en enkelt skive til mit morgenæg. På 2. dagen var 1 skive blevet til to skiver. På 3. dagen var 2 skiver blevet til 4 skiver + noget hvidt brød. På 4. dagen smagte jeg en enkelt bid af min kærestes kage eller chokolade. På 7. dagen var det eskaleret så meget, at jeg spiste 1½ pakke snøfler og adskillige marcipan-æg. Det var nu kommet så vidt, at min kæreste kommenterede på det, hvortil jeg eksploderede og blev vred over hans kommentarer og fortalte ham, at han bare skulle blande sig udenom. Jeg kom dog hurtigt ned på jorden igen og indså hvad jeg havde gang i (og takkede min kæreste for kommentarerne). På 1 uge havde jeg formået at gå fra at spise et par uskyldige nye kartofler til at guffe store mængder sukkerholdige madvarer. Jeg tog mig selv i nakken, og morgenen efter var jeg tilbage på min strikse LCHF, og til trods for at det var lidt svært har jeg nu været tilbage (og har det supergodt!) i 6 dage.

Jeg har taget et par Grønlandsbilleder (nogle med min mobiltelefon), derfor den svingende kvalitet. Det har ikke lige så meget med vægttab at gøre, men her kommer de alligevel.


Hundeslædetur


Aftenbillede - Sisimiut


Snescootertur







Snescootertur


Nattebillede - Sisimiut

Sisimiut

Sisimiut




Kommentarer

  1. Filen spilme en stor magt de der carbs har over en sensitiv personlighed... Har jo selv spist low carb i mange år nu uden sidespring. var hos en veninde og fik kartoffel/broccoli mos med gullash til - skønt :) Dagen efter havde jeg kæmpe ulve sult og var nærmest umættelig... Jeg må bare indse at jeg ikke tåler de der udsving i blodsukkeret, men trives SÅ godt der hvor jeg er normalt - helt uden afsavn :) Smukke billeder iøvrigt og godt kommet op på hesten igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og tak for kommentarerne. Ja hvor er det bare utroligt hvordan kulhydraterne tager kontrol over kroppen uden at man selv opdager hvad der sker. Det er faktisk en ret ubehagelig oplevelse sådan at miste kontrol. Mange hilsner fra Carla

      Slet

Send en kommentar

Tak for kommentaren. Jeg er altid glad for at høre fra ligesindede eller interesserede.