Løsere tøj på 10 dage

10 dage med mådehold og gulerødder er gået, og jeg kan mærke at mit tøj sidder løsere. Jeg er ret stolt over at komme tilbage på det rette spor igen, hvor længe det end måtte vare.

Jeg spiser ret meget efter LCHF principper, men med de udfordringer, det giver, at være i Grønland hvor mængden af grøntsager er meget begrænset og dyr. Jeg deler min dag op i 'på arbejde'  altså før kl. 16:00 og 'fri fra arbejde' altså efter kl. 16:00. Morgenmad som sådan spiser jeg ikke, men når jeg kommer på arbejde spiser jeg lige et par gulerødder, og op ad dagen spiser jeg et æble, og omkring frokosttid mit stenalderbrød.

Der var Skyr på tilbud


Før kl. 16:00
Cirka 400 g gulerødder
1 - 2 æbler
2 skiver stenalderbrød med pålæg eller noget skyr med sødemiddel.
Cola zero

Efter kl. 16:00
Aftensmaden består af noget kød og grøntsager og eventuelt noget sovs. Jeg holder mig ikke tilbage for at bruge lidt mel eller rasp. Persillesovsen bliver opbagt med lidt mel og fisken paneres med almindeligt rasp.

Motion
Hver dag går jeg til og fra arbejde og det tager 20 minutter i hver retning. Der er mange bakker og meget sne, så det giver noget motion.

Gulerødder, mel til sovsen, rasp til panering, cola zero og sødemiddel er jo ikke helt i LCHF ånden, men det fungerer faktisk fint for mig. Jeg har også været inviteret ud at spise, hvor jeg fik kartofler til maden og slik og chips bagefter. Det handler bare om, at man er bevidst om at komme tilbage på sporet når man kommer hjem igen. Lidt engang imellem vælter ikke det hele.

Mit store problem er altid, at jeg spiser alt for meget, så i virkeligheden er det der, mit fokus skal være. Når jeg ikke spiser sukker og store mængder kulhydrater er det nemmere for mig at spise med mådehold generelt. Jeg er garanteret ikke i ketose, men det behøver jeg heller ikke at være for at tabe mig.

Kommentarer