Motion

Jeg har været i gang med mit "nye" job som gymnasielærer i 3 uger nu, og det har budt på 20+ undervisningstimer om ugen, en langtrukken forkølelsesvirus og en spæd udforskning af strikkeriets forunderlige verden.

Udsigten fra min lejlighed med morgensol på fjeldet

Jeg er gået fra at sidde stille og æde og skrive speciale hele sommeren til et aktivt job hvor jeg ikke sidder så meget, og hvor jeg skal gå 15-20 minutter hver vej for at komme på arbejde. Det var hårdt i starten, men nu er jeg ved at vænne mig til det. I dag var så dagen hvor jeg endeligt fik set det indvendige af et motioncenter igen. Jeg stod op i morges, drak et glas minimælk og gik til motionscentret som ligger 5 minutters gang fra min lejlighed. Jeg lavede lidt  let styrketræning for ikke at forskrække mine muskler alt for meget efterfulgt af 21 minutters cardio. Det var en meget let omgang, men da jeg stod ned fra løbe- (gå-båndet!) følte jeg sådan en underlig summen i min krop og havde det som om jeg svævede lidt. Det var lækkert. På vej tilbage til min lejlighed og et bad havde jeg en rigtig dejlig følelse i kroppen af de frigivne endorfiner, og havde fuld sympati med de mennesker der bliver motions-afhængige.

Udsigten fra motionscentret

Efter mit bad lavede jeg et par spejlæg som blev spist med en skive rugbrød med smør og lidt ketchup. Jeg drak sukkerfri hyldeblomstsaft til.

Jeg har planlagt en klap-sammen-rugbrød til eftermiddagskaffen, måske med kødpølse og remoulade, og til aftensmad skal jeg have noget tunsalat, måske med lidt pasta. Fokus for mig er på mængden af det jeg indtager.

Som en lille sidebemærkning er jeg gået i gang med at læse en bog af Pamela Peeke der hedder The Hunger Fix, og som indtil videre har vist sig at være utroligt motiverende til sådan en som mig. Den fokuserer på en plan for hvordan, man kan leve som overspiser og madafhængig og på samme tid tabe sig og holde vægten nede. Det gode ved metoden er, at den ikke kræver nogle specielle madtyper eller tidskrævende ritualer. Når jeg har læst bogen helt igennem vil jeg beskrive planen i detaljer her på bloggen. Jeg tror ikke der findes en dansk oversættelse af bogen endnu, den jeg læser er på engelsk, og Dr. Peeke som skriver den er selvfølgelig amerikaner. What else.

Mine første par strikkede sokker (nybegynder)

Nu er jeg begyndt at strikke lidt, som man kan se fra billedet, og det gode ved at strikke er at begge ens hænder er optagede og man ikke kan spise på samme tid!

Kommentarer