Nu gravid

Mange ting er sket siden jeg sidst bloggede. Jeg er blevet gravid, knap 19 uger henne, og vi er flyttet til Canada, British Columbia, hvor min partner er i gang med noget flyvetræning. Jeg er et fremmed sted, mega træt, lider af kvalme, kedsomhed, ensomhed og savner dansk rugbrød med dansk ost. Jeg bruger meget tid på at sove hver dag eller lave ingenting. Det lyder i grunden ret sørgeligt når jeg skriver det, men sådan er det lige nu. Heldigvis flyver jeg tilbage til Danmark og Grønland i næste uge, og skal være der noget tid. Jeg glæder mig.

Vi bor ud til Stillehavet og nyder et mildt oceanisk klima. Da vi ankom i begyndelsen af februar blomstrede påskeliljerne allerede. Klimaet er vel lidt som i London, måske en smule mildere. Naturen er skøn og og i klart vejr kan vi se helt ned til bjergene og vulkanerne i Washington State.




Påskeliljer i februar i Canada


Vandet hvor vi bor
Vi venter en lille pige til august og hun skal hedde Selma. Hvis vi da ikke ændrer mening inden da. Det er vigtigt for os at vælge et navn der siges nogenlunde ens på dansk og engelsk. Min partner er fra Irland og taler ikke dansk. Min lillesøster venter også sit første barn, til juli. En dreng. Hun mindede mig for nyligt om vores egen barndom med billedet nedenunder. Vi er de to ældste ud af en søskendeflok på 4.

Det er mig til vesntre og min lillesøster til højre.
Kvaliteten af billedet er desværre ikke så god. 

Graviditeten går planmæssigt og jeg har været forskånet for mange dårligdomme. Dog lider jeg i 19. uge stadig en del af kvalme og madlede. Der er masser af ting jeg slet ikke kan spise, for eksempel æg. Jeg kan ikke klare lugten af æg i nogen form. Jeg har også en enorm stor trang til søde sager. Generelt er min spisetrang blevet en hel del mindre efter begyndelsen af graviditeten, og den konstante trang til at spise, som jeg har haft siden jeg var lille barn, er nærmest forsvundet. Det føles faktisk lidt som at være i ketose, men det er jeg bestemt ikke. 

Typisk morgenmad

Morgenmaden i dag bestod af en skive ristet groft brød, smør og mayonnaise, et stykke kødpølse og tomater og agurker på toppen. Serveret med et stort glas mælk. Jeg forsøger at være bevidst om at vælge sunde og næringsrige madvarer. Jeg er ikke ude på at tabe mig, men med min åbenlyse overvægt vil jeg helst heller ikke tage særligt meget på i løbet af min graviditet. Jeg er utroligt inaktiv lige i tiden, og kan ikke holde til særligt meget fysisk uden at blive meget udmattet, og derfor går det ikke at spise for meget mad. Jeg forbrænder det jo ikke igen.


Jeg købte denne rævehat da jeg var i Grønland sidst.
Er den ikke fin??
I januar var jeg en tur i Grønland og kunne slet ikke stå for denne fine rævepelsehat, der var farvet grøn. Jeg ser måske nærmest lidt russisk ud, men det er også ok. Man har kun det sjov man selv laver:-)




Kommentarer