Æggefaste og striks LCHF

Vores lille pige er nu 8 måneder gammel, og det er forår og solen skinner, og jeg begynder at få motivation til at tabe mig. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har taget en del på. Ikke i løbet af graviditeten, for jeg vejer det samme nu som lige før jeg blev gravid. Men før graviditeten gennemgik jeg et rigtigt hårdt studieforløb, hvor jeg skulle skrive speciale, og det endte med at jeg bare sad på min flade og spiste og skrev. Så ja, jeg tog ret meget på i løbet af forholdsvist kort tid. Ikke særligt fedt, slet ikke rart og superirriterende når man skal ud og flyve, at sæderne er for små!

Siden fødslen har jeg startet diæt cirka 100 gange. Det har varet 3-5 timer hver gang, før jeg måtte overgive mig til noget sødt. Utroligt mange aftener har jeg gået i seng, ligget i sengen og fordømt min tunge krop og lovet mig selv at i morgen er det slut. I morgen går jeg i gang med at tabe mig. Baaaah, glem det... virkede ikke. Det har virkeligt været nedtur, og jeg har følt det som om jeg har haft rygrad som en regnorm.

Anyway, den anden aften sagde min kæreste til mig "Du er altså nødt til at tabe dig, det er ikke godt for dit helbred. Jeg er ligeglad med hvordan du ser ud, men jeg vil gerne beholde dig i lang tid". Det ramte hårdt. Det var lige præcis den motivation og det lille indspark, jeg havde brug for. Derudover har min søster også hoppet på vognen med at tabe sig. Vi har aftalt, at når hun har tabt 5 kg og jeg har tabt 10 kg, fejrer vi det ved at tage en tur i biografen. Hun har slet ikke så meget som mig at tabe, så derfor forskellen.

Jeg besluttede mig for at følge striks LCHF, da det har virket rigtigt godt for mig tidligere og fordi jeg er glad for maden. Jeg ved, at når jeg først kommer i gang, føler jeg ikke, at jeg er på en diæt. Derudover valgte jeg at starte ud med 3 dages æggefaste for lige at sparke det hele godt i gang. Her kommer et overblik over hvordan det gik med vægten i de første tre dage:


Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Vægt
125,2 kg
123,9 kg
123,5 kg
122,1 kg
Vægttab
-
- 1,3 kg
-1,7 kg
-3,1 kg

Yessss wooopsa, 3,1 kg er væk!! Ved godt, at det bare er væske og kulhydratlagre, der er forsvundet, men det er supermotiverende. Fordelen ved at tage æggefasten først er, at man hurtigt ser et resultat, at man (måske) hurtigere kommer i ketose uden at skal fedte rundt med et kulhydratregnskab, og at man nyder maden fra striks LCHF 1000 gange mere, når man kommer over på den fra æggefasten, end man ville gøre hvis man kom over på den fra normal kost. Æggefasten er kedelig og faktisk ret vammel. Måske fordi jeg spiste scrambled eggs 3-4 gange om dagen i 3 dage!:-)

Jeg er nu på 4. dagen og i gang med striks LCHF. Fremover vejer jeg mig hver tirsdag og lægger resultatet ind her. Wish me luck!

Morgenmad: 2 æg scrambled, 2 stykker bacon og 1 tomat




Kommentarer