Blomkålsmos LCHF

Jeg har flere gange tænkt, at jeg lige skulle dele min opskrift på blomkålsmos med alle, da jeg synes den er helt enorm god. Mit problem har ofte været at mosen blev vandet, men det er slet ikke et problem her. Som et ekstra plus kan jeg sige, at min datter på 19 måneder elsker blomkålsmos.

Blomkålsmos med pølsestykker - Jeg elsker røde pølser :)

Opskrift
Der er altså til flere dage i denne opskrift.

Ingredienser

  • 1 stort blomkål
  • ½ pakke flødeost (jeg brugte philadelphia)
  • lidt revet muskatnød
  • Salt og peber


Fremgangsmåde
Kog blomkålet rigtigt godt, så det er ret blødt
Når det er færdigt med at koge, hæld det i en si og brug en ske til at trykke vandet ud af blomkålen.
Hæld blomkål, flødeost, muskatnød og peber i en skål og brug håndmikseren. For et mere jævnt resultat kan man bruge stavblender.
Til sidst tilsættes til salt og der serveres.


Kommentarer