Slankekur: Uge 1 - 4,2 kg

Så er første vejning overstået og jeg vejer nu 4,2 kg mindre end jeg gjorde for en uge siden. Vægten stod på 117,9 kg i dag. Jeg må sige at vægttabet den første uge er en del større end jeg havde forventet og at jeg ville have været godt tilfreds med det halve. Jeg er tilfreds med at min hjemmelavede diæt har vist sig at virke, og nu håber jeg bare at den fremover kan give mig et gennemsnitligt vægttab på 1 kg ugentligt.

En af de største ændringer i min hverdag er at jeg altid har gulerødder/peberfrugt/frugt/nødder ved min side gennem hele eftermiddagen, sådan at jeg ikke føler noget afsavn fra mad. Dog føles min mave alligevel lidt tom eller uafslappet når den kun bliver fodret med den slags fiberrige ting i løbet af 6-7 timer. Det er noget jeg skal vænne mig til. Jeg har også følt mig sulten flere gange, specielt når jeg kommer til sengetid. Jeg prøver at forbinde sulten med en glæde over at jeg er lykkedes med at spise sundt og mådeholdigt den dag. Det lykkedes til dels. Jeg har ikke haft hovedpine siden 3. dagen, så det var bare et opstartsproblem. Jeg har følt mig træt flere gange, nærmest fysisk udmattet og det hænger nok sammen med det lave energiindhold i min mad.

Kornprodukter og ris er bandlyst med undtagen af mine 100 g havregryn med mælk om morgenen. Det vil sige, at jeg ikke spiser brød, kartofler, pasta eller ris overhovedet. Jeg ELSKER ellers kartofler og pasta og brød. Jeg kan spise meget store mængder af det. Grunden til at jeg har valgt at bandlyse det er, at jeg håber det vil booste mit vægttab.

Noget jeg stadig spiser er ost, philadelphia, fetaost og cremefraiche. Og det er ikke light udgaverne jeg spiser. Nej, det er de fuldfede produkter. Men da jeg ikke spiser noget brød overhovedet bliver det faktisk ikke til så meget. Det er ikke sådan at jeg spiser en hel plade fetaost og en pakke philadelphia dagligt, men jeg spiser lidt af mindst et af produkterne hver dag. Fx. fetaost i min grønne salat, eller cremefraiche til min chili con kylling eller ost på et stykke stenalder"brød".

For lige at sætte 4,2 kg i perspektiv, så er det cirka det samme som 4 liter mælk. Det vil sige fire fyldte mælkekartoner mindre at slæbe på. Det er da rart.




Kommentarer

Send en kommentar

Tak for kommentaren. Jeg er altid glad for at høre fra ligesindede eller interesserede.