Slankekur: 9. dag - Madtrangen er blevet mindre

Da jeg vågnede i morges opdagede jeg at jeg ikke havde den samme stærke trang til at spise som jeg plejer. Jo jeg var da sulten efter min morgenmad, men jeg havde ikke en stærk psykologisk trang efter mad. Normalt tænker jeg på mad 24 timer i døgnet 7 dage om ugen. Jeg har en konstant trang til at spise, og hvis jeg har spist så meget at jeg er fuldstændigt stoppet helt op i halsen, siger min hjerne til mig, at jeg skal spise mere for at få det bedre. Det har ikke noget at gøre med at kroppen har brug for mere mad, men mere at gøre med de neurotransmittere i hjernen, der siger 'Spis og få det godt'.
Trangen virker svagere nu. Den er der stadig bare ikke helt så nagende. Jeg forventer ikke at den nogensinde forsvinder helt, men hvis den så bare ikke er så stærk, kan jeg også leve med det.

Kommentarer