Slankekur: Et eksperiment om havregryn - Opfølgning

Her til morgen spiste jeg kun 50 g havregryn med mælk i modsætning til de normale 100 g. Cirka 3 timer senere spiste jeg frokost og havde lavet en grøn salat med rejer. En rimelig stor portion, men ikke større end hvad jeg har spist de andre dage på min slankekur. Da jeg var halvvejs igennem, var jeg ikke mere sulten. Så jeg satte den halve portion salat med rejer i køleskabet og tog den ud igen et par timer senere i stedet for min sædvanlige eftermiddags- grøntsager/frugt/nødder. Jeg vil helt bestemt fortsætte med de 50 g havregryn til morgenmad.

Jeg har tidligere identificeret mit største madproblem som værende de kæmpe portioner af mad jeg har spist. Jeg tænker, at når maven bliver meget udspilet af mad, kræver den at blive lige så udspilet ved næste måltid og den synes helst sikkert ikke, det er sjovt når der ikke er kommet noget ind i 1 time. Så derfor fokuserer jeg meget på at spise lidt af gangen, eller rettere, jeg fokuserer på at spise mere normalt. Jeg synes selv jeg holder en ret striks slankekur, men det er for at få et hurtigere vægttab. Så siger de kloge godt nok at hurtige vægttab ikke er gode, fordi man bare tager det på igen. Jeg lukker ørerne for det og stoler på min egen overbevisning. Jeg vejer trods alt 117 kg og et normal BMI for en person på 169 cm ligger på 71 kg og derunder. Det er potentielt et ret stort vægttab, og jeg vil helst have det overstået før jeg når en alder hvor jeg kan komme i betragtning til folkepension.

Kommentarer

  1. Hej Carla,
    Tak for din blog som er til at forstå og sætte sig ind i for "almindelige" mennesker.

    Jeg kender godt dit problem med at spise store portioner. Jeg syntes det går for hurtigt når man spiser, også er der lige tid til en potion mere. Jeg foreslår derfor at bruge små skeer til for eksempel den obligatoriske morgenmad. På den måde tager det ligeså lang tid at spise en lille portion som hvis man spiste en stor potion med alm ske.

    Jeg tror at man bliver hurtigere mæt fordi det går langsommere og man når at tygge på maden.

    Mange hilsner "Den mad glade"

    SvarSlet
  2. Hej 'Den mad glade'

    Tak for din kommentar. Jeg har tænkt lidt over det med de små skeer og det kan da godt være at det vil hjælpe. I hvert fald vil det tage længere tid at spise. Jeg må dog indrømme at jeg om morgenen nyder kun at skulle bruge halv så lang tid på min morgenmad som normalt. Det giver bedre tid til at komme ud af døren.

    Venlig hilsen
    Carla

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for kommentaren. Jeg er altid glad for at høre fra ligesindede eller interesserede.