Hvidkålspandekager og ostemad


Efter at have revet så meget hvidkål tidligere på dagen var jeg meget motiveret for at komme i gang med at bruge det. Jeg fandt denne opskrift på hvidkåldspandekager og gik i gang. Jeg undgik bl.a. gulerødder og karry, så derfor er mine ikke gule. Jeg havde heller ingen hasselnødder, så det blev til paranødder i stedet for. 

Det er længe siden jeg har nydt en ostemad så meget som denne. Selvom bunden var lavet af hvidkål smagte det overraskende godt. Jeg tror solsikkekernerne overskygger smagen af hvidkål. Det er helt sikkert en opskrift jeg skal prøve igen. 

Ingredienser

  • 450 g fintrevet hvidkål
  • 20 g fintrevet parmesan-ost
  • 2 store æg
  • 1 dl paranødder
  • ½ dl solsikkekerner
  • 1½ spsk loppefrøskaller
  • Lidt salt


Fremgangsmåde
Først hakkede jeg nødder og kerner fint med en lille foodprocessor. Derefter blandede jeg alle ingredienser sammen ved at bruge en grydeske. Brødene blev formet på en bageplade og sat i ovnen.

Bagetid
18-19 minutter ved 200 grader.




Kommentarer