Kalorier og forbrænding ved motion

Jeg går 5 km på en time, altså en hastighed på 5km/t. Jeg er interesseret i at finde ud af hvor mange kalorier (kcal) jeg forbrænder på det. Jeg har indtastet min vægt og motionstyper på flere forskellige hjemmesider der påstår at kunne beregne min forbrænding. De resultater jeg har fået for 1 time ligger mellem 340 og 930 kcal. For at være fair vælger jeg et tal imellem de to som ligger tættere på den nederste værdi. Jeg vælger 500 kcal for mine 5 km. Det er sådan et dejligt tal at regne med.


Til sammenligning: 

  • 20 g 99% chokolade 467 kcal
  • 100 g 38% fløde 358 kcal
  • 1 spsk mayonnaise 57 kcal
  • 1 stort æg 74 kcal
  • 100 g agurk 14 kcal
  • 100 g tomat 26 kcal
  • 100 g rejer 106 kcal

Jeg regner med at jeg skal sigte mod et dagligt kalorieindtag på 1500 kcal om dagen for at tabe mig. Jeg har aldrig talt kalorier før, men det kunne da være spændende at prøve. 



Kommentarer