Hjemmelavet bearnaise sauce LCHF

Jeg har altid hørt at det med at lave bearnaise sauce fra bunden er utroligt svært fordi det skiller. Min familie elsker bearnaise sauce og spiser Knorr-versionen, fordi det er nemt og hurtigt. Med udgangspunkt i denne opskrift fra 'hjemmehosxenia' gik jeg i gang. Jeg fulgte Xenias fremgangsmåde, men brugte færdiglavet bearnaise-essens fra Brugsen i stedet for at lave min egen.

Opskrift til 4-5 personer

Ingredienser

  • 1 spsk bearnaise-essens
  • 4 æggeblommer
  • 250 g smør
  • Lidt citronsaft 
  • Lidt salt
  • Cremefraiche til hvis det skiller (jeg brugte en 9%)


Fremgangsmåde



GODT RÅD HVIS BEARNAISEN SKILLER
Hvis saucen skiller (og det har den lige gjort for mig i aften) kan man tilføje et par skefulde cremefraiche og røre godt og så samler det hele sig igen. Jeg var grædefærdig da det hele skilte sig af, men helt utrolig glad da det bare samlede sig om cremefraichen. Den blev helt perfekt, men dog lidt kold, da jeg ikke turde at varme den op igen og risikere en ny skilning.

Kommentarer