Morgenmad


Jeg har vist et lignende billede før, men denne gang er der champignoner på toppen. Det smagte helt fantastisk. I går prøvede jeg for første gang i denne uge at starte dagen med noget andet end æg, og det er altså ikke godt for mig. Jeg bliver for hurtigt sulten igen.

Ingredienser

  • 1 stort æg
  • 1 skive hamburgerryg
  • en håndfuld champignoner (mine var fra en frysepose da jeg er ikke meget for at bruge tid på at hakke grøntsager til min morgenmad!)
  • 1 spsk kokosolie uden smag
  • Salt og peber

Her kommer lige en beskrivelse af hvordan jeg lavede mit glorificerede spejlæg.

Jeg er ikke så pjattet med en flydende blomme, blasfemi vil nogle mennesker siger, men jeg kan altså bare ikke lide den der svovl-smag og den klistrede fornemmelse. Når blommen er godt stegt igennem fungerer det bedst for mig. Jeg steger ægget på den ene side og tværer blommen lidt ud med en gaffel. Så putter jeg hamburggerryggen ovenpå og venter indtil ægget er fast nok til at blive vendt. Derefter steger det færdigt med kød-siden nedad. Champignonerne stegte ved siden af ægget. Jeg tøede dem lige op i mikroovnen først for at spare tid. Husk masser af salt og peber undervejs.

Kommentarer