Slankekur: Hvad spiser jeg?

Jeg spiser et minimum af kulhydrater, ingen brød, pasta, ris eller kartofler. Dog omkring 40 g havregryn med mælk til morgenmad. Så det jeg spiser mest af er grøntsager og kød. Jeg prøver at gå efter fedtfattigt kød og mest fisk og fugl. Jeg spiser en skive stenalderbrød stort set dagligt med fed ost og en skefuld 18% cremefraiche eller græsk yoghurt dressing til mine hovedmåltider. Jeg prøver at undgå frugt på grund af fruktosen, men jeg spiser alligevel en appelsin engang imellem.

Jeg tror at grunden til at kuren er forholdsvist nem for mig er at jeg tillader mig selv det fede ost, den fede fetaost i salaten og den fede græske yoghurt og cremefraiche, så min krop føler ikke et stort afsavn. Men det betyder også, at jeg skal holde igen med fruktose og sukker. 

Jeg følger ikke en kur med et bestemt navn, jeg har bare læst om nogle forskellige principper og blandet dem lidt sammen til min egen udgave. Den vigtigste ændring for mig er, at jeg prøver at spise små portioner hver gang jeg spiser. Det betyder, at jeg nu er kommet til et punkt hvor jeg ikke skal have så meget at spise for at blive mæt. 


Kommentarer