Uge 9 - 0,9 kg (-13,5 kg i alt)

Endnu en søndag er kommet og endnu en vejning er overstået. -0,9 kg siden sidste søndag, hvilket giver et samlet vægttab på 13,5 kg.

En interessant ting er sket siden jeg er gået over til striks LCHF. Min krop er gået i ketose, hvor den bruger fedt som primær brændstof. Det kan jeg mærke ved at have en meget underlig, lidt ulækker smag i munden og en kæmpe trang til at drikke vand og børste tænder. Måden man kommer i ketose på, er ved at spise ekstremt få kulhydrater, en begrænset mængde protein og en hel del fedt. Det skulle gerne booste vægttabet, så jeg venter spændt på næste søndags resultat.

En stor gevinst ved ketose er at kroppen føler sig meget mindre sulten. Som eksempel fik jeg min spejlægs-morgenmad i går kl. 08:00 og så spiste jeg laks med salat kl. 17:00. Det var alt jeg spiste i går. Jeg følte ikke på noget tidspunkt et behov for mad. Følelsen af sult er anderledes. Det er ligesom om den ligger dybere i maven og faktisk ikke er ubehagelig. Jeg vil nærmest påstå, at det er en rar fornemmelse at kunne føle sin krop på den måde og kunne føle sult uden at føle et spisebehov.

Kommentarer