2 uger med dagligt madindtag

Så er der gået 14 dage, siden jeg startede med at tælle og veje hvor meget mad, jeg spiser dagligt. Jeg har mere eller mindre præcist angivet det daglige indtag af kulhydrat, fedt, protein og kalorier. Det har været en øjenåbnende process, hvor jeg er blevet klar over hvor nogle af mine slemme faldgrupper ligger. Jeg kunne for eksempel spise rigtigt meget rent ost på daglig basis, og det indeholder overraskende mange kalorier. Jeg ved godt, at man i bedste LCHF ånd ikke skal tælle kalorier, men jeg er interesseret i at tabe mig og i hvad, jeg kan spise for at nå mit mål. Jeg er også interesseret i at finde ud af hvad mit ligevægtsindtag er, altså hvor meget jeg kan/skal spise på daglig basis for at holde min vægt.

Jeg synes, at det er begyndt at blive lidt kedeligt at skrive op og tælle, og det tager også lidt tid. Jeg synes dog ikke at 2 uger er nok til at danne mig et overblik, så jeg er nødt til at bide tænderne sammen og fortsætte lidt endnu. Det er alt sammen spændende og interessant at analysere på, men benarbejdet er altså lidt kedeligt og langsommeligt. Status er, at jeg tager mindst 1 uge mere med at skrive ned, og forhåbentligt også en måned mere, men det er lige langt nok ude i fremtiden til at love det endnu. Jeg regner selvfølgelig med at fortsætte mit slankeregime i noget længere tid end 1 måned. Her kommer så dagens statistik:


Morgenmad
Chiligryde med cremefraiche

Frokost
Karry/grøntsagssuppe med stegt kylling og stegte asparges.

Aftensmad
Kold karry/kyllingsalat med tomater




Kommentarer