Mad i dag

I dag blev det til 31 g kulhydrater, hvilket er lige i overkanten af hvad jeg vil spise, og 64 E% fedt, hvilket er lidt i underkanten. Desuden blev det til 1575 kcal indtaget, og det er også lidt i overkanten. Så konklusionen er at jeg har spist lidt for meget i dag. Det er selvfølgelig helt fint i forhold til vægttab og sådan, men det er meget vigtigt for mig, at jeg ikke spiser til grænsen hele tiden, for så bliver det nemt en rutchebane i den forkerte retning. Det er det gode ved at beregne næringsindholdet i alt hvad man har spist på en dag. Man ved nøjagtigt hvor meget man har fået, og kan ikke snyde sig selv ved at "glemme" et par mellemmåltider. Det dårlige er, at når kcal-indtaget når op omkring det man må spise, begynder man automatisk at spare på fedtet for at få plads til mere. Der skal jeg være bedre til at spare på protein og kulhydrater i stedet for, altså at spare på mængden af hvad jeg spiser, da protein og kulhydrater-holdige ting som regel fylder en hel del mere på tallerkenen end fedt-kilderne gør.

Kalkunschitzler med blomkål og karrydressing


I dag har jeg spist:

Morgenmad
2 frikadeller

Frokost
Grøn salat med frikadeller og karrydressing.

Eftermiddag
Pandekager af 2 æg og lidt fiberhusk, med kanel på toppen.

Aftensmad
Stegte kalkunschnitzler med kogt blomkål og karrydressing.


Jeg har beregnet mit ligevægtsindtag til 2162 kcal, og det vil jeg begynde at medtage i min energiberegning. Derfor blev det til et energiunderskud på 937 kcal i dag. Mange siger at man ikke helt kan følge de samme retningslinjer for ligevægtsindtag og forbrænding når man følger en LCHF diæt, men jeg vil nu holde øje med det alligevel.


Kommentarer