Mad i dag

Grøntsagspuré/suppe med karry og stegte kyllingestykker


Rejer med avocado, fetaost, olivenolie, dild og balsamico-eddike.

I dag har jeg spist:

Morgenmad
Ingen

Frokost
Rejer med avocado, fetaost, olivenolie, dild og balsamico-eddike

Aftensmad
Grøntsagtspuré/suppe af gulerødder, rosenkål, knoldselleri, broccoli, karry og gurkemeje, serveret med stegte kyllingestykker. Jeg brugte også en bouillonterning af høns og en af grøntsager. 

Først blev grøntsagerne kogt i vand, der lige dækkede dem i gryden. Krydderierne og bouillonen blev kogt med. Jeg lod dem koge til grøntsagerne var helt møre og bløde (cirka 1/2 time). Derefter kom de en tur i blenderen og 1 dl fløde blev hældt ved. Imens blev blev kyllingen stegt. Det smagte helt fænomenalt godt og kan virkeligt anbefales. OBS på kulhydratindhold. 

Angående motion blev det til cirka 3 km gang i dag, så cirka -300 kcal på den konto.

Jeg forsøger at holde det daglige kcal indtag på under 1500 kcal, og jeg forsøger at få lidt motion, så jeg forbrænder mindst 200 kcal om dagen. Derfor ligger mit kcal regnskab som regel på 1200 - 1300 kcal om dagen.

Når jeg kigger på min energi% fordeling forsøger jeg at sørge for at minimum 65% af mit daglige energiindtag kommer fra fedt. Derudover forsøger jeg også at holde det daglige kulhydratindtag under 25-30 g. Og hvorfor så de grænser? Fordi det passer fint med hvad, jeg spiser, og det er ikke alt for svært for mig at holde. Jeg håber, at det fører til et vægttab, men for at være sikker er jeg nødt til at følge de samme grænser over en længere periode og se, hvad vægten siger. I dag var 4. dag, men der er lang vej til mål endnu. 





Kommentarer