Hvidkålspandekager

Inspireret af Jane Faerbers hvidkålspandekager lavede jeg disse modificerede pandekager. Det blev ikke helt den samme opskrift på grund af mit meget begrænsede køkken her i Spanien. De ligner dog lidt synes jeg. De ser lidt sorte ud her, men det er nok mest på grund af dårlig billedkvalitet.

Pandekagerne blev spist med mayo og ketchup (light) til og jeg synes selv det smagte helt fantastisk. (Kæresten kunne ikke lide dem, så flere til mig!)


Allerførst købte jeg et lille bitte rivejern, og så gik jeg ellers i gang med at rive. Når jeg vender hjem til mit eget køkken køber jeg en foodprocessor! Livet er for kort til hvidkålsrivning. 


Jeg puttede lidt karry i dejen, så derfor den gule farve. Sådan så det ud før jeg startede stegningen. 



Jeg startede med at stege én stor pandekage, men fandt hurtigt ud af at den ikke hang godt nok sammen til, at det var en praktisk fremgangsmåde. De næste blev stegt 3 af gangen. Næste gang jeg laver hvidkålspandekager bliver det når jeg har adgang til en ovn. Jeg kan nemt forestille mig det tidsbesparende i at smide dem på en bageplade i stedet.

Kommentarer