Bønnespirer med kylling i karry og bacon


Aftensmaden i aften blev til denne lækre kylling i karry med bacon og serveret med bønnespirer. Bønnespirerne blev lynstegte på panden med olie, salt og peber. Kun lige 1 minut så de blev varme men bevarerde deres sprødhed. Som man kan se fik jeg lidt dressing med bladpersille til. Idéen til at bruge bønnespirer fik jeg fra den her blog, som er en af de få engelske LCHF-blogge jeg nyder at følge. Normalt laver jeg ris til min kæreste når jeg laver mad, da han er ret kræsen, men i dag fik han altså lov til at spise præcist det samme som mig. Han syntes, det var rigtigt lækkert ikke at skulle have ris igen, og udbrød efter måltidet "Utroligt at jeg kan være så mæt efter kun én portion når jeg bare har fået bønnespirer." Jeg smilte bare og svarede "It's all in the fat, dear".

Kylling i karry

Ingredienser

  • 2 kyllingebryst, skært i tern
  • 150 g bacontern
  • Lidt smør til stegning, eventuelt med hvidløg i
  • 1-2 dl vand
  • 1 tsk Gurkemeje 
  • 1 tsk garam masala 
  • (De to krydderier kan erstattes med almindeligt karry)
  • cirka 2 dl piskefløde
  • Salt og peber


Fremgangsmåde

  • Varm smøret op, tilsæt bacon og steg.
  • Mens baconen steger, tilsæt karry-krydderierne
  • Når baconen er næsten færdig, tilsæt kyllingekødet
  • Når kyllingen er gennemstegt, tilsæt vand, salt og peber og lad simre under låg på laveste blus cirka 30 minutter, eller hvor lang tid du nu har 
  • Lige før serveringen tilsættes fløden og retten varmes hurtigt op og den kan nu serveres





Kommentarer