Madindtag og madbrød opskrift

I dag har jeg brugt det meste af dagen på universitetet sammen med min læsemakker. Til det formål laver jeg som regel en form for oopsies eller madbrød, som nemt kan tages med og spises når det passer. Jeg kom sent op i dag, så det blev ikke til morgenmad. Jeg har forsøgt at holde madintaget i dag lidt lavere end sædvanligt for at imødekomme mit lidt højere indtag i går.

Morgenmad
Ingen

Frokost
Hakkebøffer med bløde løg, grøn salat og dressing

Eftermiddag/aftensmad
8 Oopsies/madbrød med hvidkål


Opskrift oopsies/madbrød m. hvidkål

  • 3 æg
  • 100 g smøreost (philadelphia i dette tilfælde)
  • 1 spsk po-fiber
  • 1 spsk kokosfibre
  • 2 tsk bagepulver 
  • 200 g finthakket hvidkål
  • Finthakket persille
  • Salt, oregano, italiensk krydderblanding

Jeg piskede først æg, smøreost og bagepulver med en håndmixer, og tilføjede derefter alle øvrige ingredienser.
Dejen er blød, men man kan forsigtigt trykke den ud til flade brød. Der blev 8 brød, som lige passede til en bageplade.
Bages 50 minutter ved 150 grader

Oopsies/madbrød med hvidkål




Kommentarer