Slankekur: Centimeter-forvirring

I dag er det 4 uger siden at jeg startede min slankekur og derfor også min centimeter-måls-dag. Til det formål fik jeg hjælp af min kære kæreste, der har levet i nu 4 uger med "Synes du ikke jeg har tabt mig lidt her, og de her bukser hænger også, er det ikke rigtigt?" hvert 5. minut.

Han startede med at kritsere min videnskabelige fremgangsmåde, eller manglen på samme, da jeg havde glemt præcist hvor vi målte taljen sidste gang. Jeg sagde "Du skal bare måle på det slankeste sted", hvortil han svarede "Det er lidt som at finde det slankeste sted på en kegle, urealistisk". Dette resulterede i at jeg havde lagt mig ud med 6 centimeter på taljen, plus 1 centimeter på overarmen og minus 20 centimeter på underbenet. Ifølge det her går jeg imod et fremtidigt udseende som et æble på en pind.

Seancen sluttede af med en tør konstatering i retning af "Dine ændringer i centimeter ligger indenfor måletolerancerne, og der kan derfor ikke konkluderes et eksakt tab i cm". Tak for hjælpen siger jeg bare, på vej ud og købe nye støvler helt op til knæene, når jeg nu har tabt 20 cm i omkreds der.


Kommentarer