Slankekur: Skriv på din blog!

Jeg havde en dag i går hvor jeg bare havde lyst til at spise noget hele tiden. Den følelse får jeg som regel i forbindelse med den tid på måneden. Jeg klagede til min kæreste som sagde "Skynd dig, skriv på din blog, det vil motivere dig og få dig på andre tanker". Det gjorde jeg dog ikke i går, men skriver nu i dag for at få min hjerne til at holde fokus på det der er vigtigt. Ikke at snuble i diæten!

Jeg har fundet ud af at stenalderbrød smager ufatteligt godt, når det er ristet og så med en skive hamburgerryg på. Det smager nærmest så englene synger. Det har jeg så gjort til en daglig rutine. I starten spiste jeg stenalderbrød hver 2. eller 3. dage, nu spiser jeg 1 skive hver dag, men ikke mere end det. Det er et meget fedt brød, men kroppen skal også have noget at leve af.

I går spiste jeg en appelsin skåret op med nogle hindbær og et par skefulde græsk yoghurt med lidt flydende sød. Jeg følte mig som en meget stor synder, men havde bare sådan et behov for noget sødt. Jeg stod på vægten i morges bare for at bekræfte, at jeg måtte have taget vægt på når jeg nu havde syndet så groft. Men vægten viste 0,3 kg mindre end i søndags, så det kan ikke have været helt galt. Jeg spiser ikke så meget frugt, da jeg helst vil undgå for meget fruktose, men det bliver dog til en appelsin hver 2.-3. dag.

I går aftes fik jeg ovnbagt laks med frisk citronsaft og en grøn salat til. Der var både laks og salat til overs bagefter, så i dag fik jeg det til frokost også, og det smagte bare himmelsk. Jeg kan mærke, at jeg har lyst til at spise noget nu, men jeg har bestemt mig for at jeg skal spise nødder her i eftermiddag, og så have en skive stenalderbrød sidst på eftermiddagen. Det er som om jeg tænker lidt for meget på mad i de her dage og ser lidt for meget frem til næste måltid. Jeg havde håbet at min hjerne langsomt ville holde op med at tænke på mad mad mad. Tålmodighed. Det skal nok ændre sig en dag, tror jeg.


(Billedet er taget fra http://foodandhealth.com/tweetable/ 27/3-2014)

Kommentarer