Slankekur: Uinspirerende madplan

Min kære lillebror har foreslået, at jeg skriver en madplan for en dag. Jeg må indrømme, at når man skriver det ned er min madplan ret kedelig og uinspirerende lige for tiden. Jeg har bare haft så travlt at jeg går efter kun lige at holde hovedet ovenvande med hensyn til at spise. Mine lettere autistiske træk betyder, at hvis jeg laver en stor portion chili con kylling, kan jeg sagtens spise den 4 dage i træk. Simpelthen fordi det smager godt og er let. Det samme gælder for kalkunfrikadeller, som jeg sagtens kan spise 3 dage i træk (hvor grænsen hænger sammen med at efter 3 dage er der ikke flere tilbage). Hvis jeg arbejder hjemmefra (hvilket sker 3 dage om ugen) laver jeg en salat om morgenen, og så spiser jeg ellers salat med rejer eller æg til både frokost og aftensmad. Det, at jeg har travlt, betyder også at jeg ikke har tid til at gå og tænke over hvad jeg savner at spise, for spisning er bare noget der skal overstås i de her dage.


Madplan

Morgen: 40-50 g havregryn med skummeltmælk og flydende sød

Formiddag. Lidt paranødder (cirka 5-7 styks)

Frokost: Salat med rejer eller æg, eller en lille portion rester fra dagen før fx chili con kylling, eller gulerødder og kalkunfrikadeller.

Eftermiddag: Gulerødder, rød peberfrugt og nødder efter behov

Aftensmad: Som frokosten

Ekstras: En skive stenalderbrød med fed ost, lidt fed fetaost eller en frugt. Jeg spiser 18% cremefraiche til maden når jeg har lyst, hvilket sker stort set dagligt. Jeg drikker pepsi max eller danskvand i løbet af dagen.

"ekstras" er noget jeg spiser hvis jeg har lyst og føler behovet, hvilket sker måske én gang hver anden dag.

Det skal tilføjes at jeg står op kl. 07:00, spiser morgenmad kl. 07:30, frokost omkring kl. 13:00, aftensmad omkring 18:00 og går i seng igen 23-24:00.

Kommentarer