Slankekur: Uge 5 - 0,7 kg

Så er det søndag igen, og der er røget yderligere 0,7 kg. Jeg er lidt overrasket over at jeg bliver ved med at tabe noget hver uge. Jeg siger til mig selv at hvis jeg taber 0,5 - 1,0 kg pr uge kan jeg være tilfreds. Selvfølgelig er det sjovere hvis jeg havde tabt 2 kg hver uge, men det er nok ikke helt realistisk. Jeg er nået et punkt hvor jeg begynder at blive forbavset over, at jeg stadig er i gang med min kur. Min kæreste var forbavset efter 14 dage på kuren, at jeg stadig var i gang. Jeg har startet på slankekur flere gange end jeg kan huske i mit liv og gerne mange gange om året. De fleste gange har det varet i under 1 uge.

Min kære søster (the older one) sagde for nylig til mig "Hvis jeg går på kur varer det i 3 dage, og så spiser jeg dobbelt så meget bagefter, så derfor gider jeg ikke engang prøve". Den mekanisme kender vist de fleste, men forestil dig at du er 50 kg og ikke 5 kg overvægtig. Så kan man jo ikke bare sige "Det gider jeg ikke", så er man nødt til at finde en løsning. Jeg synes jeg har fundet en løsning i min spisning og jeg håber det bliver ved i lang tid. Jeg er nok ikke færdig med den her kur før 2015. Hvis jeg gennemsnitligt taber 0,7 kg om ugen, så er det 50 kg/(0,7 kg/uge) cirka 70 uger. Gisp! Ok, tilbage til fokus, jeg skal nu kun tænke frem mod næste søndag og næste vejning. Det gælder om ikke at se for langt ud i fremtiden så bliver man bare deprimeret.

Kommentarer