Lækker Quickfood

Jeg tror snart, at jeg kan skrive en bog om, hvordan man laver superhurtig lækker mad. Jeg har simpelthen ikke tiden til at stå i køkkenet i de her dage. Hvis det skal være vildt hurtigt, bliver det til en omelet, men ellers ofte noget kød i ovnen, nogle grøntsager på en pande og lidt frisk grønt som tilbehør. Sammenlagt har jeg brugt 10 minutter på retten her med laks og flødesvampe.

En varmtrøget laks varmet i ovnen. Nogle østershatte stegt i smør med salt og peber, derefter tilsat cirka 1/2 dl fløde. Lidt tomat og agurk til at give noget friskhed, så det hele ikke bliver for tungt.

Altså... det var 10 minutters arbejdstid for mig. Først satte jeg laksen i ovnen og lod den passe sig selv. Den var frossen, så jeg gav den cirka 45 minutter ved 200 grader. Jeg kan godt lide, at laksen bliver sprød, så jeg dødsteger den lidt. Da den var tæt på at være færdig, lavede jeg tilbehøret.




Kommentarer