Nem tunsalat til madpakken

På det seneste har jeg brugt nogle meget lange dage på universitet med at færdiggøre nogle projekter, før semesteret slutter. I den forbindelse har jeg haft brug for en nem madpakke, og her har tunsalaten ofte været en løsning. Det er vigtigt at pointere, at man ikke skal skære ned på mængden af mayonnaise i opskriften, så bliver man nemlig sulten hurtigt igen. Eller rettere, så bliver jeg sulten hurtigt igen.

Tunsalat opskrift

  • 1 dåse tun (med vand eller olie) 
  • 30-40 g mayonnaise
  • 10-20 g rødløg, hakkede
  • 100 g cherrytomater
  • Lidt citronsaft
  • Lidt worchestersauce
  • Salt og peber


Fremgangsmåde

  • Bland alle ingredienser med en gaffel, undtagen tomater
  • Hæld tunsalaten i en plastikbøtte med låg
  • Skær tomaterne i halve og læg dem ovenpå tunsalaten
  • Luk bøtten og put then i tasken


Jeg selv bruger en termotaske med køleelement til min madpakke. En tunsalat kan godt blive lidt kedelig sidst på dagen hvis den ikke er kølet ned.

Kommentarer