Slankekur: 10. dag - Rejer med guacamole

Jeg kom lidt sent hjem fra universitetet i dag og tænkte at jeg ville nøjes med en lille simpel aftensmad. Det blev til rejer med hjemmelavet guacamole. 160 g rejer og 3 skefulde guacamole, se billedet. Da jeg kom halvvejs igennem var jeg ikke mere sulten og satte skålen til side. Det var meget mættende. Jeg skulle nok have taget en mindre portion, men i mine øjne var det jo allerede en lille portion. (se billedet) Endnu en ting at vænne sig til. Tænk SMÅT Carla. Idéen med den her aftensmad er at spise protein (rejer) og naturligt fedt (avokado) for at holde min forbrænding igang og sørge for at jeg ikke bliver sulten.

Jeg har aldrig før lavet guacamole og jeg var for doven til at finde en opskrift, men resultatet var ikke helt dårligt. Her kommer den:

Ingredienser

  • 2 avokadoer
  • ½ rødløg
  • ½ tomat
  • citronsaft
  • hvidløgspulver
  • salt og peber


Fremgangsmåde
Put det hele i en skål og brug en stavblender til at få en ensformig konsistens.

Kommentar
Jeg har med vilje udeladt cremefraiche i opskriften for nu at være lidt sund. Hvis der er nogle ingredienser jeg burde have tilføjet, må I endelig sige til.




Kommentarer