Slankekur: Stenalderbrød



Den her opskrift har jeg fået fra min mor som har fået den fra sin søster, og derfra ved jeg ikke hvor den kommer. Hvis jeg overtræder en eller andens copyright ved at skrive den op her, så undskylder jeg på forhånd.

Ingredienser

  • 100 g sesamfrø
  • 100 g hørfrø
  • 100 g solsikkerkerner
  • 100 g græskarkerner
  • 100 g valnødder
  • 100 g mandler
  • 5 æg
  • 1 dl koldpresset ekstra jomfruolivenolie
  • 2 tsk salt

Fremgangsmåde

  • Ingredienserne blandes og bages i form foret med bagepapir 1 time i forvarmet ovn på 160 grader. 
  • Lad brødet køle helt af før det spises
  • Opbevares i køleskabet
  • OBS, nogle gange bruger jeg andre nødder i stedet for dem der står i opskriften, fx er der på billederne brugt hasselnødder i stedet for mandler. 

Kommentar
Hvis jeg er rigtig sulten når jeg kommer hjem fra universitetet eller er færdig med mit arbejde tager jeg gerne en skive stenalderbrød med ost. Jeg bruger det også nogle gange som min frokost, hvor jeg så spiser nogle grøntsager til.






Kommentarer