Slankekur: Uge 1 - Dag 4

4. dag er ved at nå til ende og jeg har overraskende klaret mig igennem ganske udemærket. Jeg har fundet ud af at hvis jeg er meget sulten og spiser et par gulerødder eller nogle vindruer og drikker noget vand kan jeg klare den lidt igen, til trods for at der går ca 10-15 minutter fra at jeg har spist det til følelsen af sult går væk. Det giver ikke nogen straks-følelse af tilfredsstillelse.

Jeg har arbejdet hjemmefra i dag hvilket giver nogle andre udfordringer end når jeg er på universitetet. Bl.a. har jeg direkte adgang til et køleskab hvilket kan være farligt. Min mad-dagbog fra i dag kommer her:

Morgenmad: Havregryn med skummetmælk og lidt flydende sød

Formiddag: Lidt vindruer og et æble

Frokost: 3 kalkunfrikadeller og 200 g gulerødder

Eftermiddag: Gulerødder og rød peber, skåret i grove stykker

Aften: Kyllinge-stir-fry med en skefuld 18% cremefraiche til, se opskriften i næste indlæg

Når jeg sidder og arbejder ved computeren bliver jeg ofte lidt lækkersulten og har brug for noget at tygge på. Så efter frokosten skrællede jeg fire store gulerødder og skar en rød peberfrugt ud i mindre stykker og puttede dem i en skål ved siden af min computer. Hver gang jeg blev lidt (lækker)sulten spiste jeg bare fra skålen. Det var overraskende nemt at komme igennem eftermiddagen på den måde. Der var endda stadig omkring halvdelen tilbage i skålen da jeg nåede til aftensmad, og det kan så blive spist på samme måde i morgen eftermiddag.

Jeg anrettede min aftensmad på en frokosttallerken for at tvinge mig selv til at spise mindre. Et af mine store problemer er at jeg spiser alt for meget af gangen, og jeg tror at det tvinger min mavesæk til at være udspilet og dermed blive sulten hurtigere igen. Jeg oplever, at når jeg igennem en periode har spist mange små portioner og helt undgået store portioner, bliver jeg generelt hurtigere mæt. Så et af mine diæt mantraer er blevet: SPIS SMÅ PORTIONER CARLA.


Kommentarer