Periodisk faste 16/8

Periodisk faste 16/8 går ud på, at man faster i 16 timer af døgnet og spiser sin daglige mad indenfor 8 timer. Det skulle give kroppen en længere periode uden mad end normalt og dermed bedre tid til at forbrænde fedt (Måske ikke en videnskabelig korrekt beskrivelse, men sådan tænker jeg på det).

Jeg har i dag afsluttet min første 16 timers faste, som startede efter min aftensmad kl. 20:00 i går aftes og sluttede til frokost-tid i dag kl. 12:00. Da jeg vågnede var jeg ikke sulten og ventede så nogle timer med at spise morgenmad/frokost, så det virkede ikke underligt eller 'fastende'.

I aften vil jeg prøve at spise tidligere, omkring kl 18:00, sådan at jeg kan spise min morgenmad kl. 10:00 i morgen. Hele denne uge vil jeg prøve at følge det her faste-princip, og så ser vi om der er resultat på søndag.


Kommentarer