Slankekur: LCHF Oopsies (Glutenfri)




I et forsøg på at få lavet noget der kan bruges til en sandwich har jeg fundet opskriften på de her 'oopsies' der åbenbart er noget af en klassiker indenfor LCHF verdenen. Jeg læste mange forskellige opskrifter og det der gik igen i de fleste var:

6-8 oopsies


Ingredienser

  • 3 æg
  • 100 g creme ost (såsom philadelphia), ikke light!
  • 1/2 spsk fiberhusk
  • 1/2 tsk bagepulver 
  • Lidt salt
  • Evt. sesamfrø til drys


Fremgangsmåde

  • Æggene deles i hvider og blommer
  • Hviderne piskes for sig indtil massen er helt fast
  • Blommer, ost, fiberhusk, bagepulver og salt piskes sammen til klumperne er helt væk
  • Hviderne og blomme-blandingen vendes forsigtigt sammen
  • Placeres på bagepapir i 6-8 oopsies
  • Bages i forvarmet ovn, 25 minutter ved 150 grader


Nogle bruger også sesammel i dejen, det havde jeg ikke noget af og derfor brugte jeg det ikke.

Det lugter lidt som vandbakkelse. Næste gang vil jeg putte nogle tørrede krydderurter i for at få en lidt mere spændende lugt og smag.

Sandwich

  • Hellmann's mayo
  • Agurker
  • Rød peber
  • Oksespegepølse


Jeg brugte 2 oopsies til sandwichen da de så lidt for skrøbelige ud til at skære over.

Fantastisk smag! Og én sandwich holdt mig mæt i 4½ time.





Kommentarer