Flæskesteg og hjernemad

Flæskesteg, næsten som pulled pork, med salat og dressing.


Hjernemad, nødder og 90% chokolade.

I går aftes fik vi flæskesteg. Jeg kom sent hjem på grund af tog-forsinkelser, og flæskestegen havde fået alt for lang tid i ovnen. Den var faldet fra hinanden og nærmest blevet til pulled pork. Jeg elsker pulled pork og synes effekten var rigtig god. Efter aftensmaden skar jeg det resterende kød i mindre stykker og puttede det i en plastikbøtte. I dag til frokost blev flæskestegs-stykkerne brugt på min salat. Det blev til en meget stor portion. Dejligt. En sjov krølle på historien hvad angår flæskesteg i England er, at der som regel ikke er nogen flæskesvær på stegen!?? Det er ren blasfemi i min optik. De er skøre de englændere. Desuden kan de godt lide at pakke stegen ind i snor, som om de er bange for, at den skal løbe væk. Jeg har stadig ikke helt forstået idéen med de mange snore, så jeg klipper dem pænt af, før stegen går i fryseren.

Jeg tror, det er det, man kalder en 'kamsteg' på dansk. På engelsk
hedder det en 'pork loin'. Og her på billedet, som i butikkerne,
helt uden skin på og dermed ingen flæskesvær :(


Jeg har fundet ud af, at en portion salat ikke er nok til at holde min hjerne kørende, når jeg er på universitetet. Jeg har brug for lidt mere. Derfor har jeg i den forgangne uge eksperimenteret med at tage en lille bøtte med nødder og 90% chokolade med. Chokolade-mængden svarer til 1-2 tern og nødderne udgør cirka 50 gram, måske lidt mere. Chokoladen er så bitter, at jeg ikke har lyst til at spise meget af den, men sammen med et par nødder giver den en ro til kroppen og en følelse af at være mæt. Chokoladen er virkelig ikke noget, jeg nyder at spise på grund af bitterheden, men effekten er god. Jeg gætter på, at det er sådan, mange har det med kaffe. Det kan anbefales. Nu håber jeg bare, at jeg stadig vil tabe mig, til trods for chokolade og nødder.

Angående motion kan jeg fortælle, at jeg har gået 15,6 km indtil videre i den her uge, og regner med at nå mine 20 km i morgen. Jeg har lavet 3 x måtte-øvelser indtil videre, så jeg når ikke helt mine 5 gange på ugen. Men med i morgen bliver det så 4 x øvelser i løbet af ugen, og det er også godkendt.

Kommentarer