Laks med østershatte i fløde

Laks med østershatte

Østershatte, da de stadig var fine og fløjlsbløde

Jeg vågnede her til morgen og lavede mine måtte-øvelser før noget andet, så det skal jeg selvfølgelig nævne, før jeg kommer til maden. Det blev til 10 squats, 10 lunges, 10 benhævninger, 40 mavebøjninger og 40 skrå mavebøjninger. Nu føler jeg mig frisk til at gå i gang med dagens arbejde. Jeg kan også lige nævne, at det indtil videre er blevet til 10,6 km gang i denne uge, så jeg mangler bare 9,4 km for at nå det ugentlige mål på 20 km.

Aftensmaden i går var ren luksus. Det var som en gudenektar for mig. Laks med østershatte. Min kæreste kan hverken lide fisk eller svampe, og så var det en oplagt idé at kombinere de to  og bede ham om at klare sig selv for en dag. Laksen blev tilberedt i ovnen og svampene i fløde. Jeg har aldrig tænkt på at fisk og svampe ligefrem passer godt sammen, men det kan klart anbefales. Denne ret er desuden superhurtig at tilberede, så man kommer ikke til at stå i køkkenet i ret lang tid. Jeg elsker nemme opskrifter og hader at stå i køkkenet i 3 timer for at kreere noget til migselv, som jeg alligevel spiser på 10 minutter. Her kommer opskriften.

Laks - Opskrift

Ingredienser
  • Et par laksesteaks
  • Salt og peber

Fremgangsmåde
  • Sæt laksen i et fad (gerne frossen) 
  • Strø salt og peber over, tænd ovnen på 200 grader og sæt laksen ind. 
  • Bag i 40 minutter (Kortere tid hvis laksen er optøet fra start).

Østershatte i fløde - Opskrift

Ingredienser
  • En portion østershatte
  • 10-15 g smør
  • ½ dl fløde
  • Salt og peber

Fremgangsmåde
  • Smelt smørret og svits østershattene i det. 
  • Hæld salt, peber og fløde ved.
  • Lad fløden koge lidt ind, så den bliver mere cremet.
  • Nu er svampene klar til servering. Bon appétit! 


Kommentarer