Stegt torskerogn og salat

Stegt torskerogn, grøn salat og karrydressing

Hvad gør man når man er løbet tør for pølser til sin pølsemix? Tja, så må man gå andre veje. Jeg havde importeret en dåse torskerogn fra Danmark engang for længe siden, og den havde egentligt bare fået lov at passe sig selv i køleskabet siden. Jeg husker stegt torskerogn fra min barndom, og tænkte, at det må kunne laves og spises til min salat. Det kan klart anbefales! Det eneste jeg havde glemt var at putte noget citronsaft på toppen, så det må jeg huske til næste gang.

Den grønne salat indeholdte som altid: Salatblade fra en pose, cherrytomater, peberfrugt og agurk. Jeg er løbet tør for fetaost desværre. De fleste her i nærheden sælger kun sådan en på fåre/gede-mælk og den synes jeg er for sur og bitter. Jeg foretrækker Arlas Apetina, som er dejlig mild, og i tern da jeg er for doven til at stå og skære feta ud på daglig basis.

Jeg overvejer om jeg skal prøve med noget hjemmelavet LCHF-venligt remoulade en af dagene. Det kunne måske være meget lækkert.

Dressingopskriften kommer her, og er også den samme som jeg har vist flere gange her på bloggen:

Dressingopskrift
  • 1 del mayo til 2 dele fed cremefraiche
  • Worcestershire sauce
  • Karry og gurkemeje
  • Et par dråber sødemiddel
  • Salt og peber
Man er nødt til at prøve sig frem med de forskellige ingredienser for at få en dressing der passer til ens egen smag. 

Kommentarer