5 dage på æggefaste og dagen derpå

5 dage på æggefaste og 2,4 kg mindre på vægten. Det er så dejligt endeligt at se et fremskridt. Æggefasten med dens forholdsvist små portioner har fået mig til at indse at jeg spiser for meget til dagligt. Simpelthen for store portioner. Nu har jeg fået fat i en Lifesum app'en hvor man indtaster alt hvad man spiser og den fortæller så fordelingen af fedt, protein, kulhydrater og kalorier i løbet af en dag. Det giver et rigtigt godt overblik.

Jeg har startet med en morgenmad i dag, som jeg selv synes ikke var særligt stor, men den viste sig at indeholde 609 kcal, så den har nok alligevel været lidt for stor. En omelet af 1 æg, 1 spsk mayo, 1 tsk fiberhusk og ovenpå 50 g avokado, 50 g tomat, 50 g agurk og 50 g stegt pølse i stykker. Her kommer billedet: Døm selv. Jeg kan da lige tilføje at jeg altså er meget mæt nu 2 timer efter morgenmaden. Jeg overvejer at hoppe frokosten over og gå direkte til aftensmaden senere. Måske spiser jeg bare en lille snack her i eftermiddag.


Kommentarer