Trangen til noget sødt

Det er 5 timer siden jeg spiste frokost, laks med grøntsager og en dressing. Jeg er egentlig ikke fysisk sulten lige nu, bare lækkersulten. Lidt restløs, går frem og tilbage mellem køleskabet og mit arbejdsbord. Der mangler et eller andet. Min krop er lækkersulten. Hvad gør man så?

En kop kakao med fedt. Så let kan det klares. Man føler sig lidt ulækker-mæt bagefter og tankerne er på alt andet end mad. Tror jeg bliver nødt til at udskyde aftensmaden i aften.

Her kommer opskriften.

Ingredienser
  • 1 spsk kakaopulver (til bagning) 
  • Kogt vand
  • 1 spsk kokosolie
  • Lidt fløde
  • Lidt sødemiddel 


Fremgangsmåde
Det siger vist egentligt sig selv. Kog vandet, bland det hele og drik. Jeg brugte sukrin gold og et par dråber flydende sød til at gøre kakaoen mere sød, men det kan gøres på flere måder alt efter smag og holdning.

Kommentarer