Oste-ægge-wrap med grøntsags-nachos og pølser



Jeg bor hos nogle venner lige i tiden, og min veninde Christine var sulten en aften. Efter 3 timer med "Jeg er sulten" forbarmede jeg mig og lavede en oste-ægge-wrap med grøntsagsfyld til hende. Den var meget mættende og her kommer opskriften, som var ret simpel. 

Oste-ægge-wrap

Ingredienser
  • 1 æg
  • 1 spsk husk (grøn) 
  • Lidt revet cheddar-ost
  • Lidt fløde eller smøreost (philadelphia-lignende)
  • Salt og peber


Fremgangsmåde
  • Pisk ingredienserne (ikke cheddar-osten!), lad det hvile 10 minutter så husken kan komme til at virke og pisk så igen.
  • Smelt lidt smør, når det er smeltet fordeles cheddar-osten på panden
  • Når osten er smeltet hældes pandekagedejen over og der skrues ned på halv styrke
  • Når pandekagen er fast nok vendes den og bages færdig 


Grøntsags-nachos

Ingredienser
  • 1 post grøntsager
  • Cheddar-ost
  • Lidt pølser
  • Smør
  • Salt og peber


Fremgangsmåde
  • Tø grøntsagerne op og lad dem dryppe af
  • Vend grøntsagerne med noget smeltet smør, salt og peber
  • Hæld grøntsagerne i et fad og fordel cheddar-ost på dem, put små pølsestykker på toppen
  • Bages i ovnen i 13-15 minutter ved 200 grader




Kommentarer