At flytte fokus

I lang tid har mit fokus været på min vægt. Også alt for meget. Jeg er blevet nærmest besat af hvordan jeg kan optimere min spisning for at tabe mig. Jeg er glad for at have prøvet æggefasten for nyligt som satte lidt gang i mit vægttab igen, men nu tror jeg det er tid til at flytte fokus. Jeg har brug for en periode hvor jeg tænker mindre på vægt og mere på balance og velvære. Jeg kommer højst sandsynligt til at spise for mange kalorier, men tænker, at hvis jeg slapper af og ikke fokuserer så meget på det, så ender mit kalorieindtag på et eller andet balanceret niveau. Jeg forholder mig meget striks i forhold til kulhydratindholdet i min mad, men ellers prøver jeg bare at slappe af, lytte til min krop, spise en masse, hvis det er det min krop siger, og lade være med at spise hvis den ikke er sulten.

Så for lige at opsummere. Jeg sigter hver dag mod at spise en fedtholdig mad med grøntsager og et meget lavt indhold af kulhydrater. Jeg spiser ikke frugt, bær, nødder, kerner, chokolade eller rodfrugter, men sørger til gengæld for at jeg hver dag får fedt i form af blandt andet smør, mayonnaise og olie. Kødmæssigt tænker jeg ikke så meget over mængden, det er nok cirka som det altid har været. 1-2 skiver flæskesteg til aftensmaden, nogle æg til frokost osv. Helt almindeligt. Jeg spiser grøntsager til alle mine måltider. Mindst halvdelen af min tallerken består af grøntsager.


Kommentarer