Kylling med peanutbutter og ostechips



Jeg købte fornyligt den her peanut-butter, uden nogensinde at have smagt peanut-butter før i mit liv. Jeg synes den så så lækker ud og tænkte at man måtte kunne lave noget med den. I min naivitet (og dovenskab) tog jeg nogle kyllingebryster, smurte lidt peanut-butter på toppen sammen med salt og peber og smed dem i ovnen. Det fik sådan en lidt sjov smag. Min kæreste brokkede sig ikke over det, og spiste det hele, så det kan ikke have været så galt endda. Han er nemlig meget kræsen. Jeg selv sad og tænkte, at det måske passede bedre i en kage af en slags, som en del af smørelsen ovenpå. Der er kun 8% kulhydrat i den her udgave. Jeg så andre (og billigere) udgaver i samme butik, der gik op til 14% kulhydrat. Den smagte ikke særligt sødt, men meget af peanut. Det er den crunchy udgave, og det tror jeg godt jeg kan lide. Man kan jo smage nødderne og konsistensen af dem. Lækkert. 

Til kyllingen lavede jeg en grøn salat med feta og grana padano ost, og en dressing. Jeg lavede også oste-chips med sesamfrø og pinjekerner. Jeg tror der er et sweet spot mellem at ostechipsene bliver sprøde nok, og at de ikke får en brændt smag. Det skal jeg bestemt eksperimentere med. Jeg synes jeg fik lavet nogle af dem lidt for bløde. De har en intens og lidt fed smag og man kan ikke spise mange af dem på en gang. De går dog rigtigt godt med en grøn salat. 

Kommentarer